Nava Perets

FacebookGoogle+Twitter

מאמנת מגשרת ויועצת חינוכית אישית זוגית - ומשפחתית

רוח במדבר

נאוה פרץ  בן שבת

פתגם השבוע:  "בסוף זה לא ישנה כמה נשימות נשמת.. אלא כמה רגעים עצרו לך את הנשימה" (שינג שיונג)

quill3, quill, feather, write, blog, edit
tree, tree, nature, green

 
בתהליך  נעבור מסע חוויתי לגילוי עצמי- בשבעה חלקים.

נראה שהתפתחות אישית היא תהליך שהדרך חשובה לא פחות מהמטרה.
בספר תחברו למסעי האישי ולסיפורם של אנשים מיוחדים, אשר נוגע לכל אחד בדרך זו או אחרת במסעו. אני מציעה התבוננות והתנסות נוספת על מנת להפוך את המסע למהנה יותר כאשר המטרה היא תחושת סיפוק אישי והנאה מכל הדברים שמזמן לנו עולמנו.
כל אחד יכול להתחבר למקום בו הוא נמצא בחיים- צמיחה והנאה אישית, צמיחה וראייה אחרת בזוגיות, הורות שמחה, שיפור התחושה במקום העבודה והתקדמות, הנאה חברתית ובכלל התבוננות אחרת על החיים.
  
    אני אוהב את עצמי
    
כדי שאוכל לאהוב אותך
    
כדי שתוכל לאהוב את עצמך
    
כדי שתוכל לאהוב אותי
 
 

מסע חווייתי לגילוי עצמי

שבעת החלקים

התפתחות אישית היא תהליך שהדרך חשובה לא פחות מהמטרה.

שלב  1  - המודעות

מודעות פירושה הכרה מלאה ובלתי שיפוטית והיא מתפתחת באמצעות התבוננות ושימת לב. המודעות היא אמצעי להתקרב לעצמנו ולחוויות שלנו. החוויות שלנו כוללות את גופנו, את התודעה שלנו ואת ליבנו. מודעות יכולה להפוך לדרך חיים. לרוב אנשים מגיעים למודעות בגלל מתח או חוסר סיפוק בחיים והם מנסים לתקן ע"י תהליך של התבוננות פנימית, חקירה עצמית שזהו המודעות- הכרת הנפש...

 

חלק 2  - המשימה-הישרדות

החיים הם סדרה של עונות. כל אדם יצטרך לסבול כמה חורפים אכזריים כדי לטבול בזוהרן של עונות קיץ מרהיבות. ולעולם את תשכחו שהחורפים לא נמשכים לנצח.

אחרי שעברנו את השלב של הכרה ומודעות אנו צריכים לדעת לשרוד. רבים מאיתנו טוענים כי החיים אינם הוגנים. בחייו של כל אחד מאיתנו יש קשיים. אנסה לתת כלים לא רק לשרוד אלא לפרוח ולהצליח למרות הקושי... 



 

 חלק  3 - ערך עצמי 

" כדי לחתור לערכים, על אדם לראות את עצמו ראוי ליהנות מהם. כדי להיאבק על אושרו, עליו לראות את עצמו ראוי לאושר". (נתנאל ברנדון) 
כדי לנהל חיים מאושרים עלינו לחוות תחושת ערך פנימית . עלינו להוקיר את האני הפנימי שלנו, את מה שאנחנו באמת, בלי קשר להישגים המוחשיים שלנו. 

 

לכל אחת ואחד מאתנו יש יכולת בלתי נדלית לבחור איך יתגלגלו חייו בסופו של דבר. הבחירות המוגדרות שלנו הן שבוראות את ייעודנו. אדריכל נבון שרטט כביכול בשמים תרשים של החיים שלנו בקווים כלליים ועלינו למלא בו את הפרטים הקטנים.


 

 שלב 4  - חיובי ואופטימי

" האופטימיסט רואה את הבייגלה, ואילו הפסימיסט מתמקד בחור שבפנים...."
 

אופטימיות מכניסה שמחה וסוחפת אנשים נוספים. ברגע שנאמץ לעצמנו גישה אופטימית והתלהבות, נחייה טוב יותר !
 

אנו רואים שאנשים חיוביים מתייחסים על פי רוב באופן שלילי לאנשים בעלי גישה שלילית. 
 

האמונה שחשיבה חיובית רצויה וחשיבה שלילית אינה רצויה נגזרת מהתפיסה של אדם טוב/אדם רע. 
 

תגובות שליליות במפגש עם אדם שלילי הופכים אותנו לחסרי אונים מולו. לרוב אנו משתמשים באדם השלילי כאמת-מידה לזהות את החיוביות שבנו. אנו משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בלגרום לאדם להפסיק להיות מי שהוא. בו בזמן שזהותנו כאדם חיובי תלויה בכך שהוא יישאר כמו שהוא! 


 

 חלק  5  - קבלה ונתינה

"נתינה מחברת בין שני אנשים: הנותן והמקבל. החיבור הזה מוליד תחושה חדשה של שייכות " ( דיפאק צ'ופרה)
 

בעת כתיבת המאמר אודות תרומה ונתינה , חשבתי לעצמי האם הנתינה היא דבר טבעי או אולי תכונה שיש להקנות אותה לאדם. אצל הילדים הנתינה אינה טבעית. כבר בגיל הגן אנו שומעים יותר את המילים "זה שלי, אני לא נותן", מהמילים "קח לך...קח בבקשה...קח עוד". מכאן הגעתי למסקנה הבלתי נמנעת שנתינה צריך ללמד, להקנות ולעודד...
 

כולנו היינו רוצים להיות בעלי עצמה וביטחון, להשיג יותר שפע ואושר עבור עצמנו ועבור היקרים לנו. כולנו היינו רוצים לקבל יותר: יותר תגמול, יותר הערכה, יותר סיפוק, יותר אהבה וכו'.
 

מרטין זליגמן, חוקר בינלאומי בתחום האושר, מצא כי דווקא נתינה היא אחד מהגורמים העיקריים לאושר....



 חלק 6 - רגשות – אושר 

"אושר הוא משמעות ותכלית החיים, ואליו מכוון כל הקיום האנושי".( אריסטו)
 

הידיעה מתי ללכת אחר הרגשות שלנו ומתי להתעלם מהם היא כישרון יקר-ערך, אשר יש מי שמכנים אותו אינטליגנציה רגשית. 
הרגשות הם בעלות ברית של התבונה. 

 

ככל שנדע יותר אודות הדרך שבה פועלים הרגשות, נוכל לחיות חיים עשירים יותר. 
 

רגשות הם מעין שפה אוניברסלית המאגדת את האנושות כולה לכלל משפחה אחת. המורשת הרגשית המשותפת לנו היא עמוקה יותר מן ההבדלים התרבותיים המפרידים בינינו. 
הגשמה עצמית נחוצה לאושר. 

 

פעמים רבות השגת היעד שהצבנו לא הביאה את הגמול הרגשי המצוי. ותחושת שביעות רצון מתמשכת.



 חלק  7 – החוויה - אהבה

במפגש זה אנו רואים איך הכל מתחבר. לאחר שעברנו את המסע לגילוי עצמי, להתבוננות מעמיקה בחוויות שלנו אנו יכולים לקבל את עצמנו כפי שאנו, לאהוב את ה"אני" הפנימי שלנו. לאהוב את סביבתנו ולחוות חיים מלאים ומאושרים יותר.

 

 

כל מפגש מתנהל במסגרת מצומצמת ואינטימית (עד 10 אנשים). 
לכל מפגש יש מאמר שכתבתי. שינתן למשתתפי הסדנא
המפגשים יתנהלו באופן חוויתי , הרצאות, סדנאות קלפים, מדיטציות, ויזואלי ו וירטואלי. 
שבעה מפגשים בני שעה וחצי כל מפגש- בשעות הערב. 

 

הסדנא תבוצע בהתאם לביקוש ולמיקום- נא ליצור קשר. 

סדנה מס' 2
 
לרעות/ לראות את הכבשים:
 
סדנא חד פעמית  בתקשורת ובמערכות יחסים. לפי התאוריה של רחי ורטהיימר.
 
מסע חווייתי החושף את בשורת הכבשה. עולם של תובנות המובילות אותנו ליצירת תקשורת
אנושית איכותית בכל מערכות היחסים שלנו וכתוצאה מכך- להצלחות גדולות בכל מעגלי חיינו.

הרצאה מס 3


"הדרך הרווחת ביותר שבה בני אדם מוותרים על כוחם היא כשהם מאמינים שאין להם כוח."


הרצאה הכוללת סדנא במנהיגות אישית ואירגונית. 
מפגש אחד של 3 שעות. 
קהל יעד: ארגונים הרוצים ליעל ולשפר את התפוקה בעבודה. 


 

 

יש דרך אחת שבה ארגון או עסק יכול להצליח בעולם החדש שאנחנו חיים בו וזה לגדל ולפתח את כושר המנהיגות של כל אחד ואחד בתוך הארגון. על כול עובד לחזק את יכולותיו כדי שהוא זה שיוביל בכל דבר אשר הוא עושה. על חברי הצוות כולו לגלות מנהיגות ולקחת אחריות על הצלחה. בתי ספר צריכים לאמץ את הרעיון שלכל אחד מאתנו יש כוח לגלות מנהיגות בכל דבר שאנו עושים- אם אמת חשוב לנו להצליח, לשרוד ולשגשג בימים אלה של שינויים מסחררים. 
 

בכל אחד מאתנו יש מנהיג פנימי שמייחל לצאת החוצה. לכולנו יש עוצמה טבעית להנהיג ואין לה שום קשר לתואר חשוב, למקום עבודתנו, לגיל שלנו או למקום מגורינו. 
 

כל אחד בכל מקום יכול ללכת על מנהיגות ויכול לקבל אחריות על הובלת שינוי, לדחוף למצוינות ולגלות מנהיגות. 
מנהיגות אינה קשורה לתפקיד או לשכר שאנו מקבלים. מנהיגות קשורה יותר לאיכות העבודה ולהתנהלות המיומנת. כדי לקיים ארגון טוב, כל אחד בארגון צריך להנהיג. 

"מנהיגים הם אלה שמוכנים לעשות דברים שחדלי אישים לא מוכנים לעשות- גם אם הם לא אוהבים את זה. יש להם המשמעת העצמית לעשות את הדברים שהם מכירים בחשיבותם ובנכונותם, ולא רק דברים שקל וכיף לעשות. "
 

את כושר המנהיגות יש לשלב בכל דבר שאנו נוגעים בו ולהכניס גם רגש אנרגיה ולהט. ונוכל לחיות חיים ראויים לציון. 
אל לנו להמשיך ולא לראות את האמת של הדברים החשובים. אל לנו לשכוח את הכוח שיש לנו לגרום לשינוי. אל לנו להתנתק מהכישרון החבוי בנו שנועד לבוא לידי ביטוי. 
 

עלינו לבחור בדרך המלך, להפגין מנהיגות, מצוינות והתלהבות בעבודה ובחיים.

 

להזמנת הסדנא אנא צרו קשר

סדנאות להורים  - תכנית הדרי"ם

"הכל מתחיל בבית" - ד.ו וניקוט

תיאוריה מאחרי תוכנית הדרי"ם

תוכנית "הדרים" נועדה להורים.

ההורים יאמצו זווית התבוננות חדשה וחיובית על ילדיהם. ההורים לומדים להשתמש בהמללה מעודדת ומשמעותית ומתאמנים בה, תוך תקווה כי יעבירו מסרים מילוליים של אישור ועידוד ויחזקו את ביטחונו העצמי של הילד ואת האמונה ביכולתו. התוכנית עשויה להשפיע גם על גישת ההורים לשאר בני המשפחה. מתן משוב חיובי על ידי עידוד והמללה עשויים לשפר גם את האינטראקציה בין ההורים לשאר ילדיהם. 

עקרונות הגישה של תוכנית "הדרים" 
 

עקרונות אלה נועדו להבטיח שהתוכנית תצליח "להגיע" אל ההורים ותדרבן אותם ליישם את הנלמד: 

◄ התוכנית משלבת אלמנטים מתיאוריות שונות, והיא מהווה צומת של תורות פסיכולוגיות מגוונות: גישות ניאו-פרוידיאניות, אדלריאניות, קוגניטיביות וביהביוריסטיות.

◄ אוכלוסיית המשתתפים כקבוצה אחת תאפשר להורים להתלכד כקבוצה לומדת, שחבריה מסוגלים לתמוך זה בזה. 

◄ ההתייחסות בקבוצה אינה מכוונת לילד התיאורטי, זה הקיים בספרות או לילד של המנחה ("מניסיוני כהורה . . . "), אלא לילדים הספציפיים של ההורים המשתתפים בקורס. הנושאים הנדונים הם מהסוג המעסיק את ההורים ולעתים גם מדאיגים אותם. 

עקרונות התוכנית מודגמים באופן מוחשי על-ידי התנסות מובנית ופעילה. ההורים מוזמנים לקחת חלק פעיל בהדגמות. לחלק מהסדנאות יוזמנו גם ילדיהם של המשתתפים בקורס .

 

נאווה פרץ

מאמנת מגשרת ויועצת חינוכית אישית זוגית - ומשפחתית